Oturs Morron

2009-03-08 @ 09:42:50
Jag har vart vaken i 3 och en halv timme och redan hunnit haft en veckas otur! Börjar morgonen med att koka tevatten, tror ni inte att jag tar i för mycket när jag ska ta tag i kastrullen så vattnet bara skvimplar över! Och rakt på min hand dessutom, jahapp under kallvatten! Så, nu kan man förtsätta morronen tänker jag. Så jag följer med  min lilla pappa för att tvätta bilen, än så länge går allt bra. När vi är klara med bilen åker vi förbi donken och köper frukost , lite lata som vi är. När vi har parkerat bilen hemma ska jag hoppa ur, nu är bilenväldigt väldigt hög och jag är väldigt väldigt kort, sätter jag ner foten i marken på en isfläck! så jag står och trampar ett bra tag innan jag till slut ramlar!Då landar jag på knät och tar imot mig med handen, när jag har kommit på fötter och tror att nu är det värsta över spiller jag ut kaffet över handen istället. Och det är samma hand som jag spillt tevattnet på!
Jag blev så skogstokigt rasande att jag kastar kaffekoppen till tjotahejti springer in till kallvattnet och bölar som en liten unge, riktiga krokodiltårar. Och pappa efter...
När mamma vaknar kommer hon uppspringande till min lilla våning , och så är daltandet igång! Herregud så jag skämdes, för mitt raseriutbrott..
Det var länge sen jag kände mig så liten och jag grät så för att det gjorde ont!
Nu kom jag undan med en liten svullnad på handen som tur är. Och jag lever!
Men idag tänker jag nog sätta på mig alla skydd som finns så kanske man kan förhindra lite mer otur för en dag, eller klantighet kanske man ska säga med?!

Later!

Kommentarer

Skriv en liten rad =):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0